Általános jellemzők
A hajóból a Ny-i fal kivételével és a hajónál keskenyebb, egyenesen záródó szentélyből csak alacsony falak maradtak meg. A templom bejárata a hajó D-i oldalán nyílott. Teljes magasságáig áll a 13. század második felében, végén a hajó Ny-i homlokzatához hozzáépített, alul négyzetes, Ny és D felől félköríves záródású nyílásokkal megnyitott, alsó szintjén négyzetes, fent nyolcszögbe átmenő, csúcsos kősisakkal fedett torony. A torony a Ny-i oldalán az alsó szint felett, míg az oromzathoz kapcsolódv…Weiterlesen
A hajóból a Ny-i fal kivételével és a hajónál keskenyebb, egyenesen záródó szentélyből csak alacsony falak maradtak meg. A templom bejárata a hajó D-i oldalán nyílott. Teljes magasságáig áll a 13. század második felében, végén a hajó Ny-i homlokzatához hozzáépített, alul négyzetes, Ny és D felől félköríves záródású nyílásokkal megnyitott, alsó szintjén négyzetes, fent nyolcszögbe átmenő, csúcsos kősisakkal fedett torony. A torony a Ny-i oldalán az alsó szint felett, míg az oromzathoz kapcsolódva csak a harangszint alatt vált nyolcszögbe. A Ny-i oldalon az átmenet prizmás kialakítású. D-i oldalán résablak, a harangszinten, K, D és Ny felé háromszögű lezárású, É felé négyszöges ablak nyílik. A hajójához, illetve az egyenesen záródó szentélyhez a 14-15. században hozzáépített oldalkápolnából és sekrestyéből szintén csak alacsony falak maradtak meg. A szentélyben és a hajóból megközelíthető oldalkápolnában oltáralapozás került elő.
A torony alsó szintjén a tér dongaboltozatos. Weniger lesen